Puteti ajuta copii bolnavi de Spina Bifida si Hidrocefalie directionand 2% din impozitul pe venit catre Asociatia Romana Spina Bifida si Hidrocefalie

dati clik pe imagine pentru a descarca formularul Declaratia 230
Tinerete si Jurnalism-concurs interjudetean de reviste scolare!

joi, august 06, 2009

Karl May



Ca un copil mic m-am pus si am recitit Winetou de Karl May. (alea de la Adevarul)
Si pana a venit cate un volum pe saptamana am citit tot ce mi-a picat in mana de acelasi autor:
Old Surehand, Testamentul Incasului, Valea Mortii, Testamentul lui Winetou, Urmasii lui Winetou.

Am ajuns sa fiu dezamagit. Nu mai au ceeasi savoare pe care au avut-o la 12-14 ani. Parca scrie dupa un sablon si Karl May.
Primul volum din Winetou are mai multa actiune si te prinde un pic-ma si vedeam in gimnaziu cand traiam la intensitate maxima aceste aventuri. Apoi parca in celelalte volume si titluri isi face simtita monotonia si se simte un oarecare sablon. Dar poate ca numai varsta e de vina. Vorba aia- toate la timpul lor.

Oricum, nici acum nu sunt sigur daca autorul e tot una cu eroul Old Shatterhand. Toata industria asta din jurul cartilor lui May-filmele, muzeul din Germania-acolo duc cu gandul. Dar prea sunt romantate. O fi citit si el foarte mult.

Niciun comentariu: